Khamis, 17 Mei 2018

SECRET GOVERMENT DI DALAM NEGARA.

Adakahkah anda mengetahui atau pernah mendengar mengenai SMASUM?

SMASUM adalah nama singkatan bagi 'Sekolah Menengah Agama Sains Universiti Mewah', yang merupakan gabungan sekolah-sekolah sains, agama dan universiti-universiti di seluruh Malaysia, dan gabungan ini adalah di bawah SBP (Sekolah Berasrama Penuh) yang mempunyai perkaitan rapat dengan induk terbesarnya iaitu SMASUM. SMASUM telah wujud sejak dari tahun 1993, yang ketika itu di bawah naungan Tun Mahathir.

Namanya kelihatan seperti sebuah sekolah atau institusi pendidikan yang biasa, tetapi ia sebenarnya adalah sebuah institusi no.1 yang tersohor di peringkat antarabangsa, yang berselindung di sebalik University Oxford. Kebanyakan dari orang awam seperti kita tidak akan didedahkan mengenai SMASUM ini kerana ianya diklasifikasikan sebagai rahsia besar kerajaan persekutuan. Bahagian kawalan keselamatan di dalamnya juga amat ketat. Hanya pihak-pihak tertentu sahaja yang dibenarkan masuk. Kebanyakan anak-anak dari golongan elit dan kaum kerabat di raja mendapat pendidikannya di sini.

SMASUM adalah sebuah institusi khas bagi pelajar-pelajar yang melepasi intelek
kecemerlangan dan mereka yang benar-benar cerdik di dalam akademik. SMASUM juga bukan hanya sekadar sebuah institusi pendidikan tetapi juga merupakan markas militari ketenteraan yang tercanggih di dunia. Oleh kerana itulah Tun Mahathir tidak gentar dengan mana-mana pihak yang menentangnya kerana beliau mempunyai 'Intelligent Service' yang setanding dengan CIA di dalam melindungi presiden. Perdana Menteri Israel, Yitzhak Rabin dan sekutunya iaitu Amerika (sejak dari pemerintahan Bill Clinton) telah melabur besar pada institusi SMASUM ini. Terdapat juga pelajar-pelajar dari Israel yang mendapat pendidikan di sini.

Isu patung emas buddha yang di simpan di kediaman Tun Mahathir suatu masa dahulu pernah timbul di dalam Akhbar Harakah tahun 1997, ketika Malaysia menghadapi kegawatan ekonomi. Semasa patung buddha emas tersebut tiba di Malaysia, ia telah di kawal ketat oleh petugas-petugas yang di antaranya adalah pihak ketenteraan SMASUM itu sendiri. Sebahagian daripada patung emas tersebut telah dijadikan sebagai pintu gerbang utama laluan masuk ke kawasan SMASUM

Lokasi SMASUM ini terletak di Hulu Kajang. Mengikut sejarah, tapak di mana SMASUM ini didirikan telah dirampas secara zalim daripada penduduk asal di kawasan tersebut dan memberikan pampasan kepada mereka dengan cara yang tidak adil. Tetapi sejak dari itu, tapak di mana SMASUM didirikan tidak pernah aman dan sering mengalami masalah walau pun pada zahirnya 'Bandar' SMASUM ini kelihatan serba mewah, sesuai dengan namanya.

Kawasan SMASUM ini adalah seperti sebuah pekan kecil yang mempunyai 'lubang rahsia' di bawah tanah. 'Lubang rahsia' ini mempunyai satu laluan yang menghubungkan kediaman Perdana Menteri terus ke SMASUM. 'Lubang rahsia' ini umpama sebuah 'Bunker'. Di kiri kanan setiap laluannya terdapat sektor 'hospitality' yang turut dilengkapi dengan peluru-peluru misil yang canggih. Pembinaan 'bunker' tersebut dikatakan sebagai persediaan untuk menghadapi peperangan besar kelak. Mereka menganggap 'bunker' tersebut sebagai satu tempat yang selamat bagi mereka jika sesuatu berlaku ke atas Malaysia.

Singapura juga memiliki sistem sebegini yang dikenali sebagai 'Secret Military Singapore', di mana mereka juga mempunyai 'lubang rahsia' di bawah tanah, yang telah tersedia peluru-peluru berpandu di mana muncungnya dihalakan ke arah semenanjung Malaysia.

Oleh kerana SMASUM ini adalah salah satu dari kerahsiaan sulit kerajaan Malaysia, anda tidak akan dapat mencari info atau maklumat mengenainya melalui internet seperti Google Search atau Google Maps. Ini kerana majoriti daripada mereka yang bekerja dengan syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Google, yahoo dan sebagainya, adalah dari bekas pelajar SMASUM itu sendiri. Beberapa orang saintis-saintis hebat yang mencipta peralatan 'high-tech' di dalam berbagai-bagai bidang termasuk projek HAARP juga adalah dari kalangan pelajar SMASUM. Namun apa yang menyedihkan, terdapat dari kalangan pelajar melayu yang mahir di dalam pengendalian pesawat pejuang, bersengkokol dengan zionis ketika peperangan di Palestin, Syria dan Iraq.

Salah seorang daripada Perdana Menteri Israel, Yitzhak Rabin dan sekutunya iaitu Amerika (sejak dari pemerintahan Bill Clinton) telah membuat pelaburan yang besar pada institusi SMASUM ini. Terdapat juga pelajar-pelajar dari Israel yang mendapat pendidikan di sini.

Sekitar tahun 2001 dan 2002, salah seorang daripada pengarah SMASUM iaitu Dato Alimin telah meninggalkan SMASUM kerana menghadapi tekanan yang kuat dari Presiden George W. Bush yang mengarahkan pelajar-pelajar SMASUM untuk terlibat di dalam operasi peperangan di Iraq. Pentadbiran SMASUM ketika itu terpaksa diambil alih dari kalangan pelajarnya sendiri. Mereka juga turut menghadapi tekanan serta ugutan dari Perdana Menteri Israel ketika itu, iaitu Ariel Sharon untuk menggunakan pelajar-pelajar tersebut di dalam operasi peperangan. Oleh kerana terdapat pihak yang tidak bersetuju dengan tindakan Perdana Menteri Israel tersebut, dana kepada SMASUM telah di sekat. Selepas menghadapi sekatan tersebut, SMASUM mengalami kekangan kewangan yang serius.

Tiada ulasan: